tirsdag den 17. marts 2009

1988 Første officielle konkurrencer på DKK-udstillinger

I 1988 kom der officielt AG på alle DKK-udstillinger. De første agilitykonkurrencer blev afholdt i Vadum 7.5, og de officielle klasser var Begynder og Åben agility, muligvis også holdklasse i to størrelser. Jeg ved ikke om der var agility både lørdag og søndag, men jeg startede lørdag i hhv. begynder og åben klasse (mini) med min borderterrier William (Dalshøj Lucifer) og vandt begge klasser. Såvidt jeg husker var tilmeldingen temmelig begrænset. William brillerede med også at blive BIR på udstillingen, så vi så AG-dommer John Gilbert rende rundt om store ring for at få et billede af denne all-round border (terrier;). På DKKs udstilling i Hillerød vandt William og jeg også begynderklassen, men i åben klasse lettede kræet sgu ben i tunnelen, så det blev en disk L Jeg kan ikke huske om holdklasserne var på fra starten, men det er der måske nogle andre, der kan? I Brøndby led vi under at der blev skudt for brugshundene lige ved siden af agilitybanen, og det brød William sig ikke om.

Skrevet af Sissel Bagge.

1 kommentar:

  1. Rigtig sjov side i har her. jeg selv startede med Agility i 1988, og sjovt og se tilbage.

    SvarSlet